decoration splash top

Země Varšavské smlouvy

decoration splash top

UAZ-469B

Lehký terénní automobil UAZ 469 (nové označení UAZ 31512) je osobní terénní automobil s pohonem všech kol, s otevřenou karosérií se snímatelnou plátěnou střechou. Je určen pro přepravu osob a nákladů, vlečení přívěsů na silnici i v terénu. Výrobce – Uljanovskij Avtomobilnyj Závod, Uljanovsk, Ruská federace. Výroba od roku 1972.

TTD

motor: benzínový 55 kW
délka: 4020 mm
šířka: 1990 mm
výška: 1785 mm
hmotnost: 700 kg
max. rychlost: 100 km/h
osádka: 7

 

UAZ-452A

UAZ-452A byl vyráběný v Uljanovském automobilovém závodě v letech 1965–1985. Později se vyráběl pod jiným označením.

TTD

motor: kapalinou chlazený benzínový 4válec ZMZ-451, 53kW (72hp) při 4000 ot/min
spojka: jednoduchá, jednokotoučová
převodovka: mechanická 4+1, příd. 2
pohon: 4×4
el. soustava: 12 V
nápravy: tuhé
brzdy: hydraulické
pneumatiky: 8,4 – 15
rozvor: 2,3 m
rozchod: 1,44 m
světlost: 0,22 m
karoserie: celokovová, uzavřená
délka: 4360 mm
šířka: 1940 mm
výška: 2100 mm
nosnost: 800 kg
pohot. hmotnost: 1700 kg
max. rychlost: 95 km/h
označení: UAZ-452 základní provedení
UAZ-452A sanitární automobil
UAZ-452V mikrobus
UAZ-452D nákladní automobil
osádka: UAZ-452 2
UAZ-452A 9
UAZ-452V 11
UAZ-452D 2

 

GAZ-69

Lehký terénní automobil. Klasické a dlouhé roky jediné štábní vozidlo používané v ČSLA a i v ostatních členských zemích Waršavské smluvy. Vystřídal ho v sedmdesátých letech UAZ 469. Byly dvě verze, dvojdvéřová GAZ – 69M a čtyřdvéřová GAZ – 69A. Verze M bylo více kusů. Mimo armády a Pohraničníků je používaly i Lidové milice. Těsně před zavedením do služby v padesátých letech se v ČSLA testoval podobný terénní vůz, který měl nahradit dosluhující Willysy, ŠKODA 973. Tehdejší vedení prosadilo Gaziky, program ve Škodovce byl zastavený.

TTD

motor: benzínový 41 kW
délka: 3850 mm
šířka: 1750 mm
výška: 2030 mm
hmotnost: 1535 kg
max. rychlost: 90 km/h
osádka: 6

ZIL-131

Střední nákladní terénní automobil určený k přepravě nákladů a k vlečení přívěsů po komunikacích a v terénu. Tento typ se stal rovněž základem pro řadu speciálních nástaveb (rektifikační stanice, kontrolní a zkušební stanice, přepravník stlačeného vzduchu pro PLRK aj.). Byl vyráběný v letech 1967 – 1991. V průběhu výroby byl modernizován. Vyráběl se ve dvou základních verzích : valníkový a skříňový. Koncepčně vycházel z automobilu ZIL 130, modernizovaná verze ZIL 131 měla nahradit vysloužilý typ ZIL 157. V ČSLA byly mimo základních typů používány verze: nákladní valník ZIL 131 A a tahač návěsů ZIL 131V.

TTD

motor: benzínový ZIL-131 110 kW
délka: 7040 mm
šířka: 2500 mm
výška: 2980 mm
hmotnost: 6460 kg
max. rychlost: 80 km/h

 

URAL 375 D

Trojnápravový náklandí automobil s vysokou průchodností v terénu byl schopen provozu od –40 do +40 °C.

TTD

motor: vodou chlazený benzínový 7litrový 4taktní V 8válec ZIL 375 132 kW při 3100 ot/min
pořadí zapalování: 15426378
palivo: benzín BA 90
převodovka: 5 stupňů + příd. 2
brzdy: kapalinové s posilovačem
pohon: 6×6
pneumatiky: 14,0 – 20 s centrálním huštěním
poloměr otáčení: 10,8 m
brodivost: 1,5 m
el. soustava: 12 V
max. rychlost: 75 km/h
spotřeba: 50–60 l / 100 km

 

MOTOCYKL M-72

Roku 1939 ruští inženýři v Moskvě pilně demontovali 5 motocyklů BMW koupených z Německa přes několik švédských prostředníků. Inženýři okopírovali design BMW ve všech detailech a udělali formy pro výrobu vlastních motorů a převodovek v Moskvě. Během II. světové války bylo pro ruskou armádu vyrobeno přes 5000 „URALů“ (motocykly stále neměly oficiální jméno). Bojovali proti Němcům na mnoha místech, v mnoha bitvách a musely být překvapením pro německé řady.

TTD

motor: benzínový čtyřdobý boxer 15kW
délka: 2420 mm
šířka: 1600 mm (s vozíkem)
výška: 980 mm
hmotnost: 340 – 350 kg (s vozíkem), 220 kg (bez vozíku)
max. rychlost: 90 km/h (s vozíkem)

ARO M-461

Výroba lehkého terénního automobilu M461 byla zahájena v roce 1964 v Rumunsku. Těchto vozů bylo do roku 1975 vyrobeno 80233 kusů, z toho 46549 kusů na vývoz.

TTD

motor: benzínový M207, 56,7 kW
délka: 3850 mm
šířka: 1710 mm (1850 s rezervním kolem)
výška: 2050 mm
hmotnost: 2200 kg
max. rychlost: 100 km/h
osádka: 8

POLNÍ KUCHYNĚ PK-60

Polní kuchyně s naftovým topením je určena k přípravě a přísunu stravy pro 50 až 150 osob. Čas potřebný k dosažení bodu varu: 30-50 minut. Jednoplášťový kotel z nerez oceli (množství: 2 ks, hmotnost: 20,5 kg , objem: 75 l), dvouplášťový kotel z nerez oceli: (množství: 1 ks, hmotnost: 46 kg, glycerinová náplň: 9,5 l, objem: 50 l).

TTD

motor: benzínový M207, 56,7 kW
délka: 3300 mm
šířka: 1900 mm
výška: 2300 mm (s komínem)
hmotnost: 1250 kg
spotřeba nafty: 4 l/hod
objem paliva: 20 l
max. rychlost: 60 km/h

LUAZ 969

Osobní čtyřmístný lehký terénní automobil s otevřenou karoserií. Konstrukčně určen pro přepravu vrtulníkem. Výroba zahájena přibližně 1969. Údajně nasazen v konfliktu v Afgánistanu, používán sovětskými vojsky v NDR. V SSSR byla upřednostněna plovací verze LUAZ 967.

TTD

motor: vzduchem chlazený čtyřválec, 1197 cm3, 29kW, 39K
pohon: přední stálý pohon, zadní zapínatelný terénní převod + uzávěrka zadního diferenciálu
délka: 3370 mm
šířka: 1570 mm
pohot. hmotnost: 950 kg
max. rychlost: 80 km/h