UAZ-469B
Lehký terénní automobil UAZ 469 (nové označení UAZ 31512) je osobní terénní automobil s pohonem všech kol, s otevřenou karosérií se snímatelnou plátěnou střechou. Je určen pro přepravu osob a nákladů, vlečení přívěsů na silnici i v terénu. Výrobce – Uljanovskij Avtomobilnyj Závod, Uljanovsk, Ruská federace. Výroba od roku 1972.
TTD
motor: | benzínový 55 kW |
délka: | 4020 mm |
šířka: | 1990 mm |
výška: | 1785 mm |
hmotnost: | 700 kg |
max. rychlost: | 100 km/h |
osádka: | 7 |
UAZ-452A
UAZ-452A byl vyráběný v Uljanovském automobilovém závodě v letech 1965–1985. Později se vyráběl pod jiným označením.
TTD
motor: | kapalinou chlazený benzínový 4válec ZMZ-451, 53kW (72hp) při 4000 ot/min |
spojka: | jednoduchá, jednokotoučová |
převodovka: | mechanická 4+1, příd. 2 |
pohon: | 4×4 |
el. soustava: | 12 V |
nápravy: | tuhé |
brzdy: | hydraulické |
pneumatiky: | 8,4 – 15 |
rozvor: | 2,3 m |
rozchod: | 1,44 m |
světlost: | 0,22 m |
karoserie: | celokovová, uzavřená |
délka: | 4360 mm |
šířka: | 1940 mm |
výška: | 2100 mm |
nosnost: | 800 kg |
pohot. hmotnost: | 1700 kg |
max. rychlost: | 95 km/h |
označení: | UAZ-452 základní provedení UAZ-452A sanitární automobil UAZ-452V mikrobus UAZ-452D nákladní automobil |
osádka: | UAZ-452 2 UAZ-452A 9 UAZ-452V 11 UAZ-452D 2 |
GAZ-69
Lehký terénní automobil. Klasické a dlouhé roky jediné štábní vozidlo používané v ČSLA a i v ostatních členských zemích Waršavské smluvy. Vystřídal ho v sedmdesátých letech UAZ 469. Byly dvě verze, dvojdvéřová GAZ – 69M a čtyřdvéřová GAZ – 69A. Verze M bylo více kusů. Mimo armády a Pohraničníků je používaly i Lidové milice. Těsně před zavedením do služby v padesátých letech se v ČSLA testoval podobný terénní vůz, který měl nahradit dosluhující Willysy, ŠKODA 973. Tehdejší vedení prosadilo Gaziky, program ve Škodovce byl zastavený.
TTD
motor: | benzínový 41 kW |
délka: | 3850 mm |
šířka: | 1750 mm |
výška: | 2030 mm |
hmotnost: | 1535 kg |
max. rychlost: | 90 km/h |
osádka: | 6 |
ZIL-131
Střední nákladní terénní automobil určený k přepravě nákladů a k vlečení přívěsů po komunikacích a v terénu. Tento typ se stal rovněž základem pro řadu speciálních nástaveb (rektifikační stanice, kontrolní a zkušební stanice, přepravník stlačeného vzduchu pro PLRK aj.). Byl vyráběný v letech 1967 – 1991. V průběhu výroby byl modernizován. Vyráběl se ve dvou základních verzích : valníkový a skříňový. Koncepčně vycházel z automobilu ZIL 130, modernizovaná verze ZIL 131 měla nahradit vysloužilý typ ZIL 157. V ČSLA byly mimo základních typů používány verze: nákladní valník ZIL 131 A a tahač návěsů ZIL 131V.
TTD
motor: | benzínový ZIL-131 110 kW |
délka: | 7040 mm |
šířka: | 2500 mm |
výška: | 2980 mm |
hmotnost: | 6460 kg |
max. rychlost: | 80 km/h |
URAL 375 D
Trojnápravový náklandí automobil s vysokou průchodností v terénu byl schopen provozu od –40 do +40 °C.
TTD
motor: | vodou chlazený benzínový 7litrový 4taktní V 8válec ZIL 375 132 kW při 3100 ot/min |
pořadí zapalování: | 15426378 |
palivo: | benzín BA 90 |
převodovka: | 5 stupňů + příd. 2 |
brzdy: | kapalinové s posilovačem |
pohon: | 6×6 |
pneumatiky: | 14,0 – 20 s centrálním huštěním |
poloměr otáčení: | 10,8 m |
brodivost: | 1,5 m |
el. soustava: | 12 V |
max. rychlost: | 75 km/h |
spotřeba: | 50–60 l / 100 km |
MOTOCYKL M-72
Roku 1939 ruští inženýři v Moskvě pilně demontovali 5 motocyklů BMW koupených z Německa přes několik švédských prostředníků. Inženýři okopírovali design BMW ve všech detailech a udělali formy pro výrobu vlastních motorů a převodovek v Moskvě. Během II. světové války bylo pro ruskou armádu vyrobeno přes 5000 „URALů“ (motocykly stále neměly oficiální jméno). Bojovali proti Němcům na mnoha místech, v mnoha bitvách a musely být překvapením pro německé řady.
TTD
motor: | benzínový čtyřdobý boxer 15kW |
délka: | 2420 mm |
šířka: | 1600 mm (s vozíkem) |
výška: | 980 mm |
hmotnost: | 340 – 350 kg (s vozíkem), 220 kg (bez vozíku) |
max. rychlost: | 90 km/h (s vozíkem) |
ARO M-461
Výroba lehkého terénního automobilu M461 byla zahájena v roce 1964 v Rumunsku. Těchto vozů bylo do roku 1975 vyrobeno 80233 kusů, z toho 46549 kusů na vývoz.
TTD
motor: | benzínový M207, 56,7 kW |
délka: | 3850 mm |
šířka: | 1710 mm (1850 s rezervním kolem) |
výška: | 2050 mm |
hmotnost: | 2200 kg |
max. rychlost: | 100 km/h |
osádka: | 8 |
POLNÍ KUCHYNĚ PK-60
Polní kuchyně s naftovým topením je určena k přípravě a přísunu stravy pro 50 až 150 osob. Čas potřebný k dosažení bodu varu: 30-50 minut. Jednoplášťový kotel z nerez oceli (množství: 2 ks, hmotnost: 20,5 kg , objem: 75 l), dvouplášťový kotel z nerez oceli: (množství: 1 ks, hmotnost: 46 kg, glycerinová náplň: 9,5 l, objem: 50 l).
TTD
motor: | benzínový M207, 56,7 kW |
délka: | 3300 mm |
šířka: | 1900 mm |
výška: | 2300 mm (s komínem) |
hmotnost: | 1250 kg |
spotřeba nafty: | 4 l/hod |
objem paliva: | 20 l |
max. rychlost: | 60 km/h |
LUAZ 969
Osobní čtyřmístný lehký terénní automobil s otevřenou karoserií. Konstrukčně určen pro přepravu vrtulníkem. Výroba zahájena přibližně 1969. Údajně nasazen v konfliktu v Afgánistanu, používán sovětskými vojsky v NDR. V SSSR byla upřednostněna plovací verze LUAZ 967.
TTD
motor: | vzduchem chlazený čtyřválec, 1197 cm3, 29kW, 39K |
pohon: | přední stálý pohon, zadní zapínatelný terénní převod + uzávěrka zadního diferenciálu |
délka: | 3370 mm |
šířka: | 1570 mm |
pohot. hmotnost: | 950 kg |
max. rychlost: | 80 km/h |