decoration splash top

Německo

decoration splash top

DKW NZ 350

Standardní motocykl střední třídy Wehrmachtu, v průběhu 2. světové války byl hodně používaný.

TTD

motor: jednoválcový
převodovka: čtyřrychlostní, řazená nohou nebo rukou
brzdy: mechanické
pneumatiky: 3,25 – 19
délka: 2100 mm
šířka: 770 mm
výška: 920 mm
hmotnost: 171 kg
max. rychlost: 90 km/h

BMW R 12

Tento motocykl byl pravděpodobně nejspolehlivější typ motocyklu, který byl kdy do výzbroje Wehrmachtu zařazen, a jeho obliba mezi vojáky to jen potvrzovala. Zajímavostí je, že se jedná o první motocykl s přední hydraulickou teleskopickou vidlicí. Vyráběl se 1935 – 1942.

TTD

motor: vzduchem chlazený 4takt 2válec boxer SV
převodovka: 4 stupně, ruční řazení
brzdy: přední buben lanko, zadní buben táhlo
pneumatiky: 3,50 x 19
délka: 2520 mm
šířka: 1615 mm
výška: 1000 mm
hmotnost: 360 kg
max. rychlost: 85 km/h
spotřeba: 5,4 l / 100 km

BMW R 75

Tento motocykl má speciální vojenskou konstrukci. V letech 1940 – 44 bylo vyrobeno 16 510 ks. Používal se pro přepravu osob a tažení nákladů.

TTD

motor: dvouválcový, plochý
převodovka: 3 stupně vpřed, 1 vzad při zařazeném redukčním přídavném převodu. Závěr diferenciálu
brzdy: hydraulické na poháněných kolech (zadní kolo a kolo vozíku), mechanické na předním kole
pneumatiky: 4,50/4,75 – 16
délka: 2400 mm
šířka: 1730 mm
výška: 1000 mm
hmotnost: 460 kg

KDF/VW 82

Automobil všeobecně známý jako „Kübelwagen“. Toto univerzální malé auto navrhla firma Porsche jako vojenskou verzi Volkswagenu brzy po jeho uvedení na scénu. V letech 1939 – 45 bylo v několika variantách vyrobeno asi 52 000 kusů. Lehký automobil Kfz. 1 byl nejpočetnější, ale existoval také spojovací a komunikační automobil Kfz. 2, opravárenský vůz Kfz. 2/40 a lehký průzkumný automobil Kfz. 3. Základní vozidlo bylo označováno leichter Pkw. K1, typ 82 (lehký automobil K1, typ 82).

TTD

motor: čtyřválcový plochý, zážehový
převodovka: 4 stupně vpřed, 1 vzad
brzdy: mechanické
pneumatiky: 5,25 – 16 (pro pouštní použití 690 x 200 nebo 200 – 12)
el. soustava: 6V
délka: 3740 mm
šířka: 1600 mm
výška: 1650 mm
hmotnost: 725 kg
objem paliva: 40 l

OPEL BLITZ 3,6 – 6700A 4X4

V letech 1940 – 44 vyrobila firma Adam Opel A6 ve svém závodě Brandenburg/Havel asi 25000 kusů těchto vozidel Allrad. Přes jejich příliš malé pneumatiky (vzadu dvojité) šlo zřejmě o nejúspěšnější nákladní vozidla wehrmachtu. Bylo vyrobeno asi 70 000 kusů verze 4×2. Obě verze měly řadu karosérií, otevřených i uzavřených. Uzavřené byly především u série Kfz 305 – skříňové (Koffer Aufbau), určené pro různé speciální technické úkoly. Existovaly cisterny, požární vozidla a další.

TTD

motor: šestiválcový zážehový motor
převodovka: 5 stupňů vpřed, 1 vzad, pohon všech kol, přídavná převodovka dvoustupňová s odpojením předního náhonu
brzdy: hydraulické
nápravy: tuhé s půleliptickými listovými péry
el. soustava: 12V
pneumatiky: 190 – 20 nebo 7,25 – 20
délka: 6010 mm
šířka: 2265 mm
výška: 2175 mm (se zešikmením 2825 mm)
hmotnost: 2710 kg
objem paliva: 92 l

DKW F 91/4 MUNGA

Terénní čtvrttunový automobil, vyráběný pro bundeswehr a export od poloviny 50. let do roku 1968. Od roku 1958 alternativní (na přání) šesti a osmimístné karoserie. Nejstarší modely měly možnost pohonu čtyř kol.

TTD

motor: tříválcový
převodovka: všechna kola poháněná čtyřrychlostní převodovkou a dvoustupňovou přídavnou skříní
brzdy: hydraulické
nápravy: nezávislé odpružení příčnými listovými péry
pneumatiky: 6,00 – 16
délka: 3455 mm
šířka: 1500 mm
výška: 1740 mm
hmotnost: 1120 kg