DKW NZ 350
Standardní motocykl střední třídy Wehrmachtu, v průběhu 2. světové války byl hodně používaný.
TTD
motor: | jednoválcový |
převodovka: | čtyřrychlostní, řazená nohou nebo rukou |
brzdy: | mechanické |
pneumatiky: | 3,25 – 19 |
délka: | 2100 mm |
šířka: | 770 mm |
výška: | 920 mm |
hmotnost: | 171 kg |
max. rychlost: | 90 km/h |
BMW R 12
Tento motocykl byl pravděpodobně nejspolehlivější typ motocyklu, který byl kdy do výzbroje Wehrmachtu zařazen, a jeho obliba mezi vojáky to jen potvrzovala. Zajímavostí je, že se jedná o první motocykl s přední hydraulickou teleskopickou vidlicí. Vyráběl se 1935 – 1942.
TTD
motor: | vzduchem chlazený 4takt 2válec boxer SV |
převodovka: | 4 stupně, ruční řazení |
brzdy: | přední buben lanko, zadní buben táhlo |
pneumatiky: | 3,50 x 19 |
délka: | 2520 mm |
šířka: | 1615 mm |
výška: | 1000 mm |
hmotnost: | 360 kg |
max. rychlost: | 85 km/h |
spotřeba: | 5,4 l / 100 km |
BMW R 75
Tento motocykl má speciální vojenskou konstrukci. V letech 1940 – 44 bylo vyrobeno 16 510 ks. Používal se pro přepravu osob a tažení nákladů.
TTD
motor: | dvouválcový, plochý |
převodovka: | 3 stupně vpřed, 1 vzad při zařazeném redukčním přídavném převodu. Závěr diferenciálu |
brzdy: | hydraulické na poháněných kolech (zadní kolo a kolo vozíku), mechanické na předním kole |
pneumatiky: | 4,50/4,75 – 16 |
délka: | 2400 mm |
šířka: | 1730 mm |
výška: | 1000 mm |
hmotnost: | 460 kg |
KDF/VW 82
Automobil všeobecně známý jako „Kübelwagen“. Toto univerzální malé auto navrhla firma Porsche jako vojenskou verzi Volkswagenu brzy po jeho uvedení na scénu. V letech 1939 – 45 bylo v několika variantách vyrobeno asi 52 000 kusů. Lehký automobil Kfz. 1 byl nejpočetnější, ale existoval také spojovací a komunikační automobil Kfz. 2, opravárenský vůz Kfz. 2/40 a lehký průzkumný automobil Kfz. 3. Základní vozidlo bylo označováno leichter Pkw. K1, typ 82 (lehký automobil K1, typ 82).
TTD
motor: | čtyřválcový plochý, zážehový |
převodovka: | 4 stupně vpřed, 1 vzad |
brzdy: | mechanické |
pneumatiky: | 5,25 – 16 (pro pouštní použití 690 x 200 nebo 200 – 12) |
el. soustava: | 6V |
délka: | 3740 mm |
šířka: | 1600 mm |
výška: | 1650 mm |
hmotnost: | 725 kg |
objem paliva: | 40 l |
OPEL BLITZ 3,6 – 6700A 4X4
V letech 1940 – 44 vyrobila firma Adam Opel A6 ve svém závodě Brandenburg/Havel asi 25000 kusů těchto vozidel Allrad. Přes jejich příliš malé pneumatiky (vzadu dvojité) šlo zřejmě o nejúspěšnější nákladní vozidla wehrmachtu. Bylo vyrobeno asi 70 000 kusů verze 4×2. Obě verze měly řadu karosérií, otevřených i uzavřených. Uzavřené byly především u série Kfz 305 – skříňové (Koffer Aufbau), určené pro různé speciální technické úkoly. Existovaly cisterny, požární vozidla a další.
TTD
motor: | šestiválcový zážehový motor |
převodovka: | 5 stupňů vpřed, 1 vzad, pohon všech kol, přídavná převodovka dvoustupňová s odpojením předního náhonu |
brzdy: | hydraulické |
nápravy: | tuhé s půleliptickými listovými péry |
el. soustava: | 12V |
pneumatiky: | 190 – 20 nebo 7,25 – 20 |
délka: | 6010 mm |
šířka: | 2265 mm |
výška: | 2175 mm (se zešikmením 2825 mm) |
hmotnost: | 2710 kg |
objem paliva: | 92 l |
DKW F 91/4 MUNGA
Terénní čtvrttunový automobil, vyráběný pro bundeswehr a export od poloviny 50. let do roku 1968. Od roku 1958 alternativní (na přání) šesti a osmimístné karoserie. Nejstarší modely měly možnost pohonu čtyř kol.
TTD
motor: | tříválcový |
převodovka: | všechna kola poháněná čtyřrychlostní převodovkou a dvoustupňovou přídavnou skříní |
brzdy: | hydraulické |
nápravy: | nezávislé odpružení příčnými listovými péry |
pneumatiky: | 6,00 – 16 |
délka: | 3455 mm |
šířka: | 1500 mm |
výška: | 1740 mm |
hmotnost: | 1120 kg |