decoration splash top

Československo

decoration splash top

TATRA T-805 VALNÍK

Lehký teréní nákladní automobil s užitnou hmotností v terénu 1500 kg. Výroba byla zahájena v roce 1953. Vůz je vybaven benzínovým vzduchem chlazeným motorem 8V. Převodovka má terénní přídavnou převodovku. Obě nápravy jsou vybaveny uzávěrem diferenciálu. Některé valníky byly vybaveny vzduchovým kompresorem. Rám je páteřový – nosná roura – Tatra systém. Vyráběly se dále skříňové nástavby, sanitární, hasičské a malá série pro výsadkáře. Celkem vyrobeno přibližně 7214 kusů.

TTD

 

motor: 2545 cm3, 55kW, spotřeba paliva 24 litrů/100km
délka: 4720 mm
šířka: 2190 mm
výška: 2610 mm
hmotnost: 2750 kg
světlost: 400 mm
stoupavost: 65 %
max. rychlost: 75 km/h

PRAGA V3S

Střední nákladní terénní automobil.

TTD

motor: dieselový TATRA T-912 72 kW
délka: 6910 mm
šířka: 2310 mm
výška: 2920 mm
hmotnost: 5470 kg
max. rychlost: 50 km/h

PRAGA V3S R3AT

TTD

motor: dieselový TATRA T-912 72 kW při 2100 ot/min, vzduchem chlazený vznětový čtyřdobý řadový šestiválec přímý vstřik paliva
převodovka: mechanická 4 + 1, příd. převodovka 2 stupně
brzdy: vzduchové jednookruhové
el.soustava: 12/24 V
délka: 6910 mm
šířka: 2310 mm
výška: 2920 mm
hmotnost: 5470 kg
stoupavost: solo 60 %, s vlekem 40 %
příčná stabilita: 40 %
poloměr zatáčení: 10,5 m
brodivost: 0,8 m
max. rychlost: 60 km/h
spotřeba: 30–32 l / 100 km
spotřeba oleje: 0,5

 

PRAGA V3S PLDVK.53/59 „JEŠTĚRKA“

30 mm samohybný protilietadlový dvojkanón PLdvK(vz. 53/59) umístněný na pancéřovaném kolovém (6×6) podvozku automobilu PV3S, konstrukčně vychází z taženého protilietadlového dvojkanónu vz.53. Lafeta s kanony je konstruovaná jako sundavatelná. Kanóny mají odměr celých 360° a náměr je v rozsahu od -2° do +85°. Na pozemní cíle může účinně pálit do vzdálenosti 2000 m.

TTD

motor: dieselový TATRA T-912 72 kW
délka: 6900 mm
šířka: 2340 mm
výška: 2950 mm
hmotnost: 10300 kg
max. rychlost: 50 km/h

TATRA T-805 SKŘÍŇ/RADIOVŮZ

Lehký terénní nákladní automobil

TTD

motor: benzínový TATRA T-603 55kW
délka: 4930 mm
šířka: 2000 mm
výška: 2670 mm (výška je pro skříňový T-805, takže pro radiovůz bude o něco menší)
hmotnost: 3380 kg
max. rychlost: 78 km/h

PRAGA RND

Střední nákladní automobil. Pravděpodobně nejúspěšnější předválečný nákladní automobil Praga. Byl vyráběn od roku 1934 až do roku 1953. Nebyl původně vyvinut jako vojenský, ale armáda ocenila jeho výborné jízdní vlastnosti a spolehlivost. Hojně používán německou armádou. Licence prodána do Jugoslávie. Dobrým rozeznávacím znakem před- a poválečné výroby je kabina řidiče. Poválečné stroje mají kruhový střešní výlez. Výroba obou typů (RN i RND) byla zastavena v roce 1953, kdy se automobilka začala orientovat pouze na výrobu vozu V3S.

TTD

motor: benzínový 6válec Praga SV (nebo dieselový 4válec) 58 kW
délka: 6280 mm
šířka: 2100 mm
výška: 2170
hmotnost: 3700 kg
max. rychlost: 80 km/h

ŠKODA 1101 VO/TUDOR BOJOVÝ

Výroba od roku 1946-1950, čtyřrychlostní převodovka, poháněna je zadní náprava, páteřový podvozek s nezávislým odpružením příčnými listovými pery. Verze s pohonem čtyř kol měla dvoustupňovou přídavnou převodovku.

TTD

motor: čtyřválcový, 23,5kW (32K), 1089 cm3 OHV
délka: 3930 mm
šířka: 1580 mm
výška: 1500
hmotnost: 960 kg
pneumatiky: 5,75 – 16

ŠKODA 973 (BABETA)

Lehké čtyřmístné terénní vozidlo se samonosnou karoserií se prokázalo jako nejlepší ze všech vozů při srovnávacích zkouškách armád zemí Varšavské smlouvy. Do roku 1956 bylo vyrobeno 30 prototypů, vozidla se lišila mnoha variantami a rozvorem podvozku. Československá republika nemohla svojí výrobní kapacitou pokrýt požadavky Varšavské smlouvy, proto se od výroby bohužel upustilo.

TTD

motor: vodou chlazený 4 válec, 1491 cm3, 52 K
pneumatiky: 7,5 – 16