TATRA T-805 VALNÍK
Lehký teréní nákladní automobil s užitnou hmotností v terénu 1500 kg. Výroba byla zahájena v roce 1953. Vůz je vybaven benzínovým vzduchem chlazeným motorem 8V. Převodovka má terénní přídavnou převodovku. Obě nápravy jsou vybaveny uzávěrem diferenciálu. Některé valníky byly vybaveny vzduchovým kompresorem. Rám je páteřový – nosná roura – Tatra systém. Vyráběly se dále skříňové nástavby, sanitární, hasičské a malá série pro výsadkáře. Celkem vyrobeno přibližně 7214 kusů.
TTD
motor: | 2545 cm3, 55kW, spotřeba paliva 24 litrů/100km |
délka: | 4720 mm |
šířka: | 2190 mm |
výška: | 2610 mm |
hmotnost: | 2750 kg |
světlost: | 400 mm |
stoupavost: | 65 % |
max. rychlost: | 75 km/h |
PRAGA V3S
Střední nákladní terénní automobil.
TTD
motor: | dieselový TATRA T-912 72 kW |
délka: | 6910 mm |
šířka: | 2310 mm |
výška: | 2920 mm |
hmotnost: | 5470 kg |
max. rychlost: | 50 km/h |
PRAGA V3S R3AT
TTD
motor: | dieselový TATRA T-912 72 kW při 2100 ot/min, vzduchem chlazený vznětový čtyřdobý řadový šestiválec přímý vstřik paliva |
převodovka: | mechanická 4 + 1, příd. převodovka 2 stupně |
brzdy: | vzduchové jednookruhové |
el.soustava: | 12/24 V |
délka: | 6910 mm |
šířka: | 2310 mm |
výška: | 2920 mm |
hmotnost: | 5470 kg |
stoupavost: | solo 60 %, s vlekem 40 % |
příčná stabilita: | 40 % |
poloměr zatáčení: | 10,5 m |
brodivost: | 0,8 m |
max. rychlost: | 60 km/h |
spotřeba: | 30–32 l / 100 km |
spotřeba oleje: | 0,5 |
PRAGA V3S PLDVK.53/59 „JEŠTĚRKA“
30 mm samohybný protilietadlový dvojkanón PLdvK(vz. 53/59) umístněný na pancéřovaném kolovém (6×6) podvozku automobilu PV3S, konstrukčně vychází z taženého protilietadlového dvojkanónu vz.53. Lafeta s kanony je konstruovaná jako sundavatelná. Kanóny mají odměr celých 360° a náměr je v rozsahu od -2° do +85°. Na pozemní cíle může účinně pálit do vzdálenosti 2000 m.
TTD
motor: | dieselový TATRA T-912 72 kW |
délka: | 6900 mm |
šířka: | 2340 mm |
výška: | 2950 mm |
hmotnost: | 10300 kg |
max. rychlost: | 50 km/h |
TATRA T-805 SKŘÍŇ/RADIOVŮZ
Lehký terénní nákladní automobil
TTD
motor: | benzínový TATRA T-603 55kW |
délka: | 4930 mm |
šířka: | 2000 mm |
výška: | 2670 mm (výška je pro skříňový T-805, takže pro radiovůz bude o něco menší) |
hmotnost: | 3380 kg |
max. rychlost: | 78 km/h |
PRAGA RND
Střední nákladní automobil. Pravděpodobně nejúspěšnější předválečný nákladní automobil Praga. Byl vyráběn od roku 1934 až do roku 1953. Nebyl původně vyvinut jako vojenský, ale armáda ocenila jeho výborné jízdní vlastnosti a spolehlivost. Hojně používán německou armádou. Licence prodána do Jugoslávie. Dobrým rozeznávacím znakem před- a poválečné výroby je kabina řidiče. Poválečné stroje mají kruhový střešní výlez. Výroba obou typů (RN i RND) byla zastavena v roce 1953, kdy se automobilka začala orientovat pouze na výrobu vozu V3S.
TTD
motor: | benzínový 6válec Praga SV (nebo dieselový 4válec) 58 kW |
délka: | 6280 mm |
šířka: | 2100 mm |
výška: | 2170 |
hmotnost: | 3700 kg |
max. rychlost: | 80 km/h |
ŠKODA 1101 VO/TUDOR BOJOVÝ
Výroba od roku 1946-1950, čtyřrychlostní převodovka, poháněna je zadní náprava, páteřový podvozek s nezávislým odpružením příčnými listovými pery. Verze s pohonem čtyř kol měla dvoustupňovou přídavnou převodovku.
TTD
motor: | čtyřválcový, 23,5kW (32K), 1089 cm3 OHV |
délka: | 3930 mm |
šířka: | 1580 mm |
výška: | 1500 |
hmotnost: | 960 kg |
pneumatiky: | 5,75 – 16 |
ŠKODA 973 (BABETA)
Lehké čtyřmístné terénní vozidlo se samonosnou karoserií se prokázalo jako nejlepší ze všech vozů při srovnávacích zkouškách armád zemí Varšavské smlouvy. Do roku 1956 bylo vyrobeno 30 prototypů, vozidla se lišila mnoha variantami a rozvorem podvozku. Československá republika nemohla svojí výrobní kapacitou pokrýt požadavky Varšavské smlouvy, proto se od výroby bohužel upustilo.
TTD
motor: | vodou chlazený 4 válec, 1491 cm3, 52 K |
pneumatiky: | 7,5 – 16 |